– Wprowadzenie systemu było podyktowane kilkoma czynnikami. Na wszystkie zwrócili uwagę pacjenci, a my postanowiliśmy spełnić ich oczekiwania. Ważne było, aby nie otrzymywali orientacyjnej godziny przyjęcia, ale w miarę dokładną. Tak by nie trzeba było przychodzić dużo wcześniej i pilnować kolejki – podkreśla Paweł Pazdan, dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Mielcu.
Bardzo istotne jest też, żeby można było łatwo i szybko odwołać wizytę, jeżeli coś pacjentowi wypadnie. Kolejny problem polegał na tym, że pacjenci nie wiedzieli o bieżących zmianach w kolejce, które miały wpływ na godzinę ich przyjęcia. Teraz będą śledzić sytuację na bieżąco.
Podajesz aktualny numer telefonu i już
Jak tłumaczy Radosław Ziomek, koordynator poradni specjalistycznych, dla pacjenta korzystanie z systemu jest niezwykle proste. Wystarczy, że w trakcie rejestracji zostawi swój aktualny numer telefonu. Potem otrzyma SMS-a przypominającego o wizycie. Będzie on zawierał dokładną godzinę wejścia do gabinetu. Ta właśnie godzina może być traktowana jako swego rodzaju numerek przypisany do pacjenta.
Gdy dana godzina wyświetli się na monitorze zainstalowanym obok gabinetu, będzie to informacja, że umówiony na nią pacjent wchodzi właśnie do specjalisty. Ale w medycynie zdarzają się różne sytuacje. Czasami stan pacjenta nie pozwala, by pojawił się w poradni i odwołuje wizytę. Niekiedy chirurg jest wezwany pilnie do zabiegu, czasami również sam lekarz choruje. Zdarzają się więc przesunięcia, opóźnienia czy zmiany, które można teraz na bieżąco, w czasie rzeczywistym, śledzić na naszej stronie www.szpital.mielec.pl. Klikając na daną poradnię na stronie, widzimy aktualną sytuację – uzupełnia Radosław Ziomek.
Podkreśla, że odwołanie wizyty również jest bardzo proste. W SMS-ie przypominającym, który dostaje pacjent, znajduje się numer jego wizyty. Należy go skopiować i odesłać na ten numer telefonu, z którego przyszło przypomnienie.