
Wybrana została oferta, którą złożyła firma PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy i to ona dostarczy 20 pojazdów dla Rzeszowa. Koszt tej inwestycji to prawie 82,5 mln zł. Większość tej kwoty to dofinansowanie muzhskie krossovki nike jordan why not zero 2 seryj zheltyj - Jordan Reveal Photo Blue - these jordan 1 mid gs boast a flash of colour on the heel z Krajowego Planu Odbudowy.
– Rzeszów zawsze słynął z innowacji. Byliśmy jednym z pierwszych w Polsce ir jordan 4 military blue 202 miast, które bardzo mocno zainwestowało w autobusy napędzane gazem ziemnym. Później, gdy zaczęły się pojawiać autobusy elektryczne, zapadły odważne decyzje o tym, by takie pojazdy wprowadzić w naszym mieście. Dzięki temu już dziś możemy cieszyć się naprawdę dużą flotą autobusów niskoemisyjnych – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
– Ale czasy się zmieniają, weszły nowe technologie i Rzeszów będzie z nich korzystał. Autobusy wodorowe są zeroemisyjne, przyjazne środowisku. I wchodzimy mocno w takie rozwiązania – kupujemy aż 20 wodorowych. Mamy rozstrzygnięty przetarg i wybraną firmę, która pojazdy dostarczy – dodaje prezydent Fijołek.
Do przetargu stanęły dwie firmy: PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy, która 20 pojazdów wyceniła na prawie 82,5 mln zł i SOLARIS Bus & Coach – nieco ponad 87 mln zł. Co istotne obydwie te oferty mieściły się w kwocie, która jest przygotowana na tę inwestycję. Na to zadanie zarezerwowana jest niespełna 98 mln zł, z czego prawie 70 mln zł to środki z Krajowego Planu Odbudowy, pozostała część to wkład własny miasta Rzeszowa. W przetargu wybrana została oferta PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy.
Umowa ze zwycięzcą przetargu może zostać podpisana już w maju. Autobusy wodorowe będą do Rzeszowa docierać w trzech partiach. Pierwsze 6 w ciągu 42 tygodni od daty podpisania umowy, kolejne 7 w ciągu 43 tygodni, ostatnie 7 w ciągu 44 tygodni. Równolegle miasto prowadzi rozmowy z koncernami paliwowymi, dotyczące budowy na terenie Rzeszowa stacji tankowania wodoru.
