REKLAMA

Super Nowości - Wolne Media! Wiadomości z całego Podkarpacia. Rzeszów, Przemyśl, Krosno, Tarnobrzeg, Mielec, Stalowa Wola, Nisko, Dębica, Jarosław, Sanok, Bieszczady.

pt. 14 listopada 2025

612 ton! Próbne obciążenia na estakadzie w Zboiskach

Próbne obciążenia obiektów mostowych to badania przeprowadzane w celu zweryfikowania projektowanych parametrów konstrukcji, jej nośności i zachowania się w rzeczywistych warunkach obciążenia. (Fot. GDDKiA)

Estakada w Zboiskach przeszła próbę wytrzymałości. 18 ciężarówek, każda o masie 34 ton, rozstawionych Nike's M2K Tekno Gets A Volt Colouring - nike junior lightweight windrunner jacket black - Nike Vomero 18 Review: Bigger is Better na przęsłach i przy każdej podporze pośredniej, sprawdziło konstrukcję obiektu. Wynik? Pozytywny.

Estakada ES-2/3 powstaje w ramach budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Miejsce Piastowe – Dukla. Przeprowadzone próbne obciążenia statyczne i dynamiczne dały wynik pozytywny, co potwierdziło jakość i bezpieczeństwo konstrukcji. Na każdym z przęseł ustawiono po 6 ciężarówek o łącznej masie 204 ton, a przy podporach pośrednich kolejne 12 pojazdów w układzie podporowym, których łączna masa best nike running shoes wynosiła 408 ton. Łącznie 18 samochodów ciężarowych sprawdziło estakadę w ekstremalnych warunkach.

Cel próbnych obciążeń

Próbne obciążenia obiektów mostowych to badania przeprowadzane w celu zweryfikowania projektowanych parametrów konstrukcji, jej nośności i zachowania się w rzeczywistych warunkach obciążenia. Badania te obejmują pomiary przemieszczeń, osiadań i drgań konstrukcji, po których następuje analiza wyników.

Celem takich badań jest potwierdzenie zgodności założeń projektowych, określenie rzeczywistej nośności, a także ocena bezpieczeństwa istniejących obiektów. Wykonuje się dwa rodzaje próbnych obciążeń: statyczne i dynamiczne.

O estakadzie ES-2/3

Estakada ES-2/3 zlokalizowana jest w m. Zboiska. Przeprowadza drogę ekspresową S19 nad rzeką Jasiołka, przejściem dla zwierząt dużych zintegrowanym z rzeką, dodatkową jezdnią oraz pasem utrzymaniowym.

Udostępnij

FacebookTwitter