10 przejazdów kolejowo-drogowych w naszym regionie zyska nowe zabezpieczenia, dzięki wymianie urządzeń. Wyższy będzie więc poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za blisko 10 mln zł na realizację kolejnego zadania gwarantującego bezpieczny przejazd kierowcom.
Dotychczasowe wyeksploatowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym telekomunikacji zostaną zastąpione urządzeniami nowszej generacji. Dzięki temu zapewnione będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników przejazdów, podróżujących koleją i pasażerów samochodów oraz rowerzystów. Nowe urządzenia korzystnie wpłyną jednocześnie na usprawnienie komunikacji.
Zmienią urządzenia na 10 przejazdach
– Wymiana urządzeń obejmie przejazdy w powiecie rzeszowskim (Rzeszów, Boguchwała) oraz strzyżowskim (Pułanki, Frysztak), na trasie kolejowej nr 106 między Rzeszowem a Jasłem – poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nowe zabezpieczenia będą również na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych na linii nr 108 Stróże – Krościenko w powiecie leskim (Manastarzec, Bezmiechowa Dolna oraz na dwóch przejazdach w miejscowości Jankowce).
Ponadto prace w zakresie montażu nowych urządzeń zaplanowano także na dwóch przejazdach na linii nr 101 Munina – Hrebenne, w powiecie jarosławskim (Korzenica) i lubaczowskim (Horyniec-Zdrój). Umowę na ok. 10 mln zł na zlecenie PLK SA zrealizuje firma Jarex. Zakończenie prac planowane jest w drugim kwartale 2025 r.
W marcu podpisano umowę na 4 mln zł
PLK sukcesywnie modernizują skrzyżowania kolejowo-drogowe, m.in. poprzez wyposażanie ich w najnowocześniejsze zabezpieczenia. Celem jest zapewnienie wysokich standardów bezpieczeństw. W marcu podpisano także umowę za 4 mln zł na prace, których efektem będzie wyższy poziom bezpieczeństwa na pięciu skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami w województwie podkarpackim. Dotyczy to miejscowości: Makowisko, Korzenica w powiecie jarosławskim oraz Wojaszówki, Szebni i Brzyścia w powiecie jasielskim.
Inwestycje zaplanowano w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych”. Projekt jest finansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.