Modernizacja linii kolejowej Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew – to jeden z trzech przetargów, jakie w naszym kraju ogłosił zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych. Pozostałe dwa dotyczą innych części Polski – zaplanowano modernizację trasy Gdynia – Lębork oraz budowę nowej linii Szczyrzyc – Tymbark. Te trzy przetargi oszacowano na ponad 6 mld zł.
Dogodniejsze warunki dla realizacji połączeń pasażerskich, lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie będą efekty kolejnej inwestycji na pograniczu województw: podkarpackiego i świętokrzyskiego.
7 dodatkowych przystanków
PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sadnomierz – Ocice – Padew. Dzięki tej inwestycji wrócą pociągi pasażerskie na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Nowy standard obsługi pasażerów zapewnią zmodernizowane stacje i przystanki: Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia. Dostępność mieszkańców do kolei zwiększona również będzie poprzez budowę 7 dodatkowych punktów zatrzymywania się pociągów: Tarnobrzeg, Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa.
Podróż ma być bezpieczniejsza
Perony będą wyższe o 76 cm i przystosowane do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, starszych oraz opiekunów z dziećmi na wózkach. Komfortowe korzystanie z kolei zagwarantują wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską. Sprawne i bezpieczne podróże zapewni przebudowa torów wraz z siecią trakcyjną oraz mostów, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Modernizacja zakończy się w 2027 r.
Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziane jest w drugim kwartale 2025 r., a zakończenie zadania w 2027 r. Zadanie na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych o szacunkowej wartości ok. 900 mln zł zaplanowano do realizacji w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.