REKLAMA

Super Nowości - Wolne Media! Wiadomości z całego Podkarpacia. Rzeszów, Przemyśl, Krosno, Tarnobrzeg, Mielec, Stalowa Wola, Nisko, Dębica, Jarosław, Sanok, Bieszczady.

pon. 16 września 2024

Do 2027 r. zmodernizują linię kolejową Stalowa Wola – Padew. Będzie 7 dodatkowych przystanków

Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziane jest w drugim kwartale 2025 r., a zakończenie zadania w 2027 r. (Fot. Archiwum/zdj. ilustracyjne)

Modernizacja linii kolejowej Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew – to jeden z trzech przetargów, jakie w naszym kraju ogłosił zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych. Pozostałe dwa dotyczą innych części Polski – zaplanowano modernizację trasy Gdynia – Lębork oraz budowę nowej linii Szczyrzyc – Tymbark. Te trzy przetargi oszacowano na ponad 6 mld zł.

Dogodniejsze warunki dla realizacji połączeń pasażerskich, lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie będą efekty kolejnej inwestycji na pograniczu województw: podkarpackiego i świętokrzyskiego. 

7 dodatkowych przystanków 

PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację linii Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sadnomierz – Ocice – Padew. Dzięki tej inwestycji wrócą pociągi pasażerskie na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Nowy standard obsługi pasażerów zapewnią zmodernizowane stacje i przystanki: Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica  Małopolska, Turbia. Dostępność mieszkańców do kolei zwiększona również będzie poprzez budowę 7 dodatkowych punktów zatrzymywania się pociągów: Tarnobrzeg, Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa.

Podróż ma być bezpieczniejsza 

Perony będą wyższe o 76 cm i przystosowane do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, starszych oraz opiekunów z dziećmi na wózkach. Komfortowe korzystanie z kolei zagwarantują wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską. Sprawne i bezpieczne podróże zapewni przebudowa torów wraz z siecią trakcyjną oraz mostów, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. 

Modernizacja zakończy się w 2027 r. 

Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziane jest w drugim kwartale 2025 r., a zakończenie zadania w 2027 r. Zadanie na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych o szacunkowej wartości ok. 900 mln zł zaplanowano do realizacji w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej. 

Udostępnij

FacebookTwitter

Super Nowości - Wolne Media!

Popularny dziennik w regionie. Znajdziesz tu najciekawsze, zawsze aktualne informacje z województwa podkarpackiego.

Reklama

@2024 – supernowosci24.pl Oficyna Wydawnicza „Press Media” ul. Wojska Polskiego 3 39-300 Mielec Super Nowości Wszelkie prawa zastrzeżone. All Rights Reserved. Polityka prywatności Regulamin