„Młodzież i Przedsiębiorczość – VII edycja miejska” – projekt edukacyjny realizowany przez Jasielskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców we współpracy i przy współfinansowaniu miasta Jasła i lokalnych przedsiębiorców. Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej w szkołach podstawowych w okresie wrzesień 2024 r. – czerwiec 2025 r.
Celem projektu skierowanego do 100 uczniów w wieku 12-16 lat uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 1, 2 i 4 oraz Zespołu Szkół Miejskich nr 1 i 3 w Jaśle, a także rodziców uczniów uczęszczających na spotkania wywiadowcze jest podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności oraz obudzenie ducha ciągłego rozwoju i zaangażowania na płaszczyźnie społecznej i gospodarczej wśród beneficjentów. Założone cele zostają osiągnięte poprzez doprowadzenie do samookreślenia własnych potrzeb, problemów z nimi związanych i ukazanie sposobów ich rozwiązania oraz rozwoju z wykorzystaniem przedstawionych narzędzi.
W ramach projektu zaplanowano realizację następujących działań:
- warsztaty ekonomii, prawa w biznesie, przedsiębiorczości i public relations dla uczniów,
- wizyty studyjne w jasielskich przedsiębiorstwach dla uczniów wraz z opiekunami,
- wyjazdy edukacyjne do Rzeszowa dla uczniów wraz z opiekunami (warsztaty w Narodowym Banku Polskim – Oddział Okręgowy w Rzeszowie),
- spotkania z przedsiębiorcą,
- konkurs dla uczniów „Mój pomysł na lokalny biznes”,
- warsztaty przygotowujące debaty oxfordzkie dla uczniów,
- przedstawienie debat oxfordzkich lokalnym społecznościom i ich nagranie w formie materiału edukacyjnego,
- warsztaty praktycznej edukacji przedsiębiorczości dla rodziców uczniów uczęszczających na spotkania wywiadowcze,
- gala podsumowująca
Istotnym elementem projektu jest przedstawienie wypracowanych przez młodzież pomysłów biznesowych szerokiemu gronu przedsiębiorców i mieszkańców Miasta Jasła w formie broszury, a także przedstawienie lokalnej społeczności debat oxfordzkich oraz udostępnienie ich profesjonalnych nagrań w Internecie dla celów edukacyjnych w przyszłości.