Od 1 marca 2024 r. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta będzie czynna całodobowo. Będzie dostępna dla wszystkich pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu, 800-190-590, zapewniając łatwy i szybki dostęp do pomocy.
– Nasi eksperci są do dyspozycji 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, aby jeszcze skuteczniej wspierać pacjentów w rozwiązywaniu trudnych sytuacji informuje Dorota Karlewska-Antoszek, specjalista Departament Współpracy z Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Pacjenci mogą więc skorzystać z pomocy Infolinii o dowolnej porze dnia i nocy. Doświadczeni specjaliści zapewnią najwyższy standard obsługi pacjentów. Przez całą dobę gotowi są niezwłocznie podjąć interwencję w każdej trudnej sprawie, zwłaszcza zagrażającej życiu i zdrowiu pacjentów. Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta.
– Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej Infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej, zwiększeniu bezpieczeństwa pacjentów oraz dostępności informacji. Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do korzystania z naszej wiedzy i doświadczenia – mówi Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec.