Pociąg Intercity IC San z Rzeszowa Głównego do Warszawy Centralnej przez Sandomierz dojedzie w 3 godziny i 58 minut, a IC Witos w 4 godziny i 14 minut. Dotąd brakowało składów na tej trasie. Nowe czasy przejazdów z Rzeszowa do stolicy będą szybsze o ok. 50 minut od obecnych kategorii IC, kursujących z Rzeszowa do Warszawy trasą przez Lublin. To szybsze połączenie będzie uruchomione od 15 grudnia.
Więcej bezpośrednich połączeń z Rzeszowa do Warszawy, skrócone czasy przejazdu, nowe trasy pociągów krajowych i dodatkowe połączenia w relacjach międzynarodowych. Tak można podsumować rozkład jazdy PKP Intecity na sezon 2024/2025, który wejdzie w życie już 15 grudnia br.
Wraz z nowym rozkładem jazdy województwo podkarpackie zyska udogodnienia w połączeniach krajowych realizowanych przez PKP Intercity. Do Krakowa z Rzeszowa będzie można pojechać 17 codziennymi pociągami, czyli dwoma więcej niż dotąd. Z Przemyśla do stolicy województwa małopolskiego aż 16 składami (o 4 pociągi więcej w tej relacji w porównaniu do obecnego rozkładu jazdy).
Województwo podkarpackie zyska także dodatkowe połączenia do stolicy. Z Rzeszowa do Warszawy pojedziemy 7 pociągami (o 3 pociągi więcej). Zmieni się trasa pociągów z Przemyśla do Warszawy, które od 15 grudnia pojadą przez Rzeszów. Zwiększona liczba par połączeń na ciągu Przemyśl – Rzeszów – Kraków pomoże w osiągnięciu cogodzinnej częstotliwości pociągów praktycznie przez cały dzień.
Cykliczność i symetria dobowa
Na najpopularniejszych trasach w rocznym rozkładzie jazdy pociągi będą kursowały w cyklicznych odstępach czasowych, np. co 2 lub co 4 godziny. Cykliczność oraz koordynacja połączeń umożliwi stworzenie systemu powtarzalnych przesiadek na stacjach węzłowych, jeszcze bardziej rozszerzających możliwości podróży. Przykładowo większość pociągów na trasie Rzeszów- Lublin kursować będzie w równych odstępach od siebie, tj. co 4 godziny. Symetria dobowa połączeń sprawi, że te same relacje przesiadek gwarantowane będą w obu kierunkach jednakowo.
Nowe połączenia i miejsca zatrzymań
Od nowego rocznego rozkładu jazdy pociągi PKP Intercity pojawią się na linii kolejowej Dębica – Tarnobrzeg przez Mielec. Tym samym zainaugurowana zostanie obsługa Mielca – drugiego co do wielkości miasta województwa podkarpackiego, dotąd obsługiwanego wyłącznie pociągami regionalnymi.
Ponadto w relacji Przemyśl – Poznań zostanie uruchomione nowe połączenie pociągiem IC Fałat, a relacji Kraków- Przemyśl pojedzie skład IC Gierymski. W relacjach międzynarodowych województwo podkarpackie zyska także drugą parę połączeń Przemyśl – Berlin. Do kursującego na tej trasie pociągu IC Wawel dołączy nowe połączenie – IC Galicja. Obecny pociąg TLK Galicja relacji Kraków – Bohumin zmieni nazwę na TLK Comenius.
Skrócone czasy przejazdów
Rekordowy czas przejazdu zostanie osiągnięty w relacji Stalowa Wola Centrum – Kraków Główny, gdzie przejazd pociągiem IC Hetman wyniesie 2 godziny 23 minuty, co stanowi skrócenie o 35 minut względem obecnego rozkładu jazdy. Z Rzeszowa Głównego do Warszawy Centralnej pociąg IC San dojedzie za 3 godziny i 58 minut, a IC Witos za 4 godziny i 14 minut. Będzie to 50 minut szybsze połączenie niż obecny kurs z Rzeszowa do stolicy przez Lublin.