
Ponad 2 lata (do końca 2027 roku) potrwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 878 na odcinku Tyczyn – Dylągówka. Od środy (28 maja), wykonawca inwestycji, Antex II wprowadza ruch wahadłowy. Początkowo będą to 3 odcinki z ruchem wahadłowym, z czasem będzie ich zdecydowanie więcej, co może generować spore korki na tej trasie.
Zadanie realizowane jest z dofinansowaniem z programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia w wysokości 162 543 555,00 zł. Całkowita wartość projektu wynosi 200 453 555,00 zł. Wykonawcą inwestycji jest ANTEX II Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM” Sp. z o.o., Wysowa Mosty Sp. z o.o., zaś inżynierem kontraktu: ZDI sp. z o.o.

Utrudnienia już od środy, a będzie jeszcze gorzej
Od najbliższej środy pojawią się 3 odcinki z ruchem wahadłowym:
- jeden na moście w Borku Starym
- dwa 500-metrowe w Kielnarowej
Od czerwca zmiana organizacji ruchu obejmie całą trasę od Kielnarowej do Dylągówki. Wprowadzone zostaną odcinki z ruchem wahadłowym sterowanym nike roshe runs cute girls shoes vans high tops sygnalizacją świetlną:
- 3 stałe przy budowie mostów w Borku Starym, Borku Nowym i w Hyżnem,
- 8 drogowych o długości od 400 do 600 metrów prawo lub lewostronnych – w zależności od postępu prac.
Po zakończeniu robót przygotowawczych i porządkowych takich jak: wycinka drzew, rozbiórka budynków i ogrodzeń, rozpoznanie saperskie, zabezpieczenie kapliczek – Wykonawca przechodzi do prac drogowych: rozbiórki starych obiektów mostowych, warstw konstrukcyjnych jezdni i chodników oraz przebudowy kolizji uzbrojenia terenu.
– Utrudnienia drogowe na 14 kilometrowej trasie Kielnarowa – Dylągówka będą odczuwalne dla kierowców, ponieważ jest to trasa obciążona dużym natężeniem ruchu. Zgodnie z danymi pomiarowymi z 2020 roku drogą porusza się ponad 12 tysięcy pojazdów na dobę. Realizacja inwestycji w terenie mocno zurbanizowanym jest wyzwaniem również dla wykonawcy inwestycji, który musi utrzymać ciągłość ruchu. Zadanie ma być zakończone jesienią 2027 roku. – wyjaśnia Dyrektor PZDW Piotr Miąso.
Efektem inwestycji będzie droga klasy G z pełną infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów, taką jak ciągi pieszo-rowerowe, przejścia dla pieszych i zatoki autobusowe. Projekt ma wartość 200 milionów złotych z czego dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Podkarpacia wynosi 162 miliony złotych. Jest to pierwszy z 3 odcinków objętych unijnym dofinansowaniem na trasie do Dynowa. Kolejne dwa: Dylągówka – Szklary na drodze wojewódzkiej 877 oraz Szklary – Dynów na drodze wojewódzkiej 835 przejdą z prac przygotowawczych w fazę robót na przełomie czerwca i lipca, co spowoduje utrudnienia w ruchu na trasie o łącznej długości 25 km.
Rozwój infrastruktury drogowej, wzrost bezpieczeństwa ruchu
Grupą docelową projektu są mieszkańcy środkowej części województwa podkarpackiego, w szczególności powiatu rzeszowskiego. Użytkownikami projektu będą również lokalni przedsiębiorcy, pracownicy, dostawcy, turyści oraz pozostali kierowcy pojazdów poruszający się po drodze wojewódzkiej nr 878. Głównym celem projektu jest rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawę dostępu do sieci TEN-T. Celem bezpośrednim projektu jest rozwój infrastruktury drogowej, wzrost bezpieczeństwa ruchu oraz poprawa powiązań transportowych w regionie, w tym na obszarach górskich.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
- – rozbudowę wojewódzkiej nr 878 na odcinku o długości 13,78 km w m. Kielnarowa, Borek Stary, Nowy Borek, Hyżne, Brzezówka, Dylągówka do drogi klasy G o nośności 115 kN/oś,
- – rozbudowę, budowę i przebudowę 25 skrzyżowań z istniejącymi drogami,
- – przebudowę i rozbudowę odcinków innych dróg publicznych (drogi powiatowe i gminne) w strefie skrzyżowań,
- – budowę dodatkowych jezdni,
- – przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych,
- – przebudowę i budowę zatok autobusowych,
- – budowę i przebudowę chodników,
- – budowę obiektów mostowych, inżynierskich i przepustów pod drogami publicznymi,
- – budowę konstrukcji oporowych,
- – budowę elementów odwodnienia air jordan 5 el grito release date sept 2024 hf8833 wraz z odcinkową budową sieci kanalizacji deszczowej,
- – odcinkową budowę lub przebudowę sieci oświetlenia drogowego,
- – budowę elementów ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- – budowę kanału technologicznego,
- – przebudowę i zabezpieczenie kolidujących odcinków infrastruktury technicznej m.in. sieci elektroenergetyczne, teletechniczne, gazociągi, kanalizacja sanitarna i deszczowa, wodociągowe.
Aktualnie realizowane są w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 następujące zadania od Tyczyna do Dynowa na trasie o długości 25 km:
1. Przebudowa/rozbudowa DW 878 Tyczyn – Dylągówka
2. Przebudowa/rozbudowa DW 877 Dylągówka – Szklary
3. Przebudowa/rozbudowa DW 835 Szklary – Dynów
