Mieszkańcy Rzeszowa, którzy mają przykładowo problem ze zwróceniem wadliwego przedmiotu zamówionego przez Internet nie są zdani na dobrą wolę sprzedawcy. Kłopot rozwiązać może Miejski Rzecznik Konsumentów w Rzeszowie, którego biuro znajduje się przy ul. Baldachówka 8. Od niedawna jest również obecny w mediach społecznościowych i edukuje rzeszowian na temat ich praw.
– Wartość odzyskanych przez konsumentów środków w następstwie podjętych przez nasze biuro działań w roku 2023 wyniosła około 341 tys. zł. W wyżej wymienionej kwocie mieszczą się zarówno bezpośrednie zwroty środków pieniężnych przekazanych konsumentom przez przedsiębiorców, jak również wchodzi wartość towarów wymienionych lub naprawionych w następstwie naszych działań – podsumowuje Radomir Stasicki, Miejski Rzecznik Konsumentów w Rzeszowie.
Dodaje, że do podsumowania nie udało się dodać wszystkich działań, bo wartości niektórych nie da się oszacować. Zdarzały się np. reklamacje usług remontowo-wykończeniowych, których koszty naprawy są niemożliwe do podliczenia.
Pomoc w reklamacji, porady prawne i więcej
Usługi Miejskiego Rzecznika Konsumentów skierowane są do mieszkańców Rzeszowa rozliczających się w urzędzie skarbowym na terenie miasta. Dotyczą bezpłatnej pomocy prawnej w sprawach związanych z ochroną konsumentów. To m.in. porady prawne, występowanie do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów czy pomoc w przygotowaniu pism reklamacyjnych.
Interwencja Rzecznika może zostać podjęta tylko, jeśli konsument podjął wcześniej wszystkie możliwe działania w zakresie reklamacji i nie przyniosły one skutku. Więcej na temat działań Miejskiego Rzecznika Konsumentów można przeczytać w BIP.
Aby pomóc jak największej liczbie mieszkańców Rzeszowa, Miejski Rzecznik Konsumentów jest obecny w mediach społecznościowych. Na profilu znajdziemy wartościowe informacje z zakresu działań Rzecznika oraz dowiemy się o swoich prawach, jako konsumentów.