Blisko 3-kilometrowy tunel powstanie na 5,2-kilometrowym odcinku drogi S19 Jawornik-Lutcza. Będzie dwunawowy i wydrążony zostanie pod górą Kamieniec. To ostatni odcinek S19 na południe od Rzeszowa!
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadziła długą procedurę przetargową i dokonano ponownego wyboru wykonawcy. Zgłosiło się siedem firm. Wybrano ofertę konsorcjum firm Gulermak (lider) i Budimex. Wykonawcą zadanie zrealizuje za 1 mld 909 mln zł. Zgodnie z planem, po podpisaniu umowy na prace projektowe i roboty budowlane będzie mieć 59 miesięcy (z wyłącznie okresów zimowych podczas fazy budowy). Realizacja tego odcinka ekspresówki wraz z tunelem potrwa do 2029 roku.
Za drugim razem udało się
Wyboru firmy wykonawczej w ramach drugiej oceny ofert (pierwszą GDDKiA musiała unieważnić). Analizy propozycji kryterium, jakie brano pod uwagę przy wyborze wykonawcy budowy tej drogi dokonał branżowy portal Inżynieria.com. w największym stopniu zdecydowała cena – aż w 60 procentach, a pozostałe to przedłużenie okresu gwarancji jakości na:
- wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.)
- obiekty mostowe wraz z wyposażeniem (10 proc.)
- tunele oraz konstrukcje oporowe w tym portale tuneli (10 proc.)
Jak informuje GDDKiA, że przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą tej inwestycji. Warto bowiem pamiętać, że sprawą tego postępowania już dwa razy zajmowała się Krajowa Izba Odwoławcza oraz Sąd Okręgowy w Warszawie (najpierw wybrano firmę Kolin, która ten odcinek S19 miała zaprojektować i wybudować za 1 mld 849 mln zł.
Jak będzie wyglądał odcinek Jawornik-Lutcza?
Odcinek poprowadzony będzie m.in. długą na 800 m estakada, która przejdzie w dwunawowy tunel o długości 3 km pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy z trzech tuneli, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu drogi S19.
Kilka dni temu rozpoczęto drążenie tunelu w ciągu odcinka Rzeszów- Babica (10,3 km), a w maju podpisano umowę na fragment Lutcza-Domaradz, który będzie miał 6,4 km długości, z czego blisko 1 km stanowić ma tunel.