
Codziennie po Rzeszowie porusza się niemal 250 tys. samochodów. 160 tysięcy aut codziennie wjeżdża do miasta z okolicznych gmin. Z badań ankietowych przeprowadzonych przez GUS wynika, że 55 proc. rzeszowian korzysta z samochodu jako głównego środka transportu. Jak pokazują dane, mieszkańcy okolicznych miast i gmin również chętnie przyjeżdżają do stolicy województwa samochodem. Wybieraj Jordan Boys Shoesąc autobus zamiast auta, można jednak zmienić te statystyki i poprawić komfort podróżowania po mieście. Do tego stolica Podkarpacia zachęca wszystkich mieszkańców, osoby w Rzeszowie pracujące, uczniów i przyjezdnych.
Zatłoczone ulice to poważny problem w naszym codziennym funkcjonowaniu.
– Dlatego zachęcamy do korzystania z komunikacji miejskiej, rezygnacji z codziennej jazdy samochodem. Będziemy przekonywać o korzyściach jakie niesie jazda autobusem – mówi Łukasz Dziągwa, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
Jazda komunikacją miejską to rozwiązanie, które pozwoli także zmniejszyć wydatki związane z dojazdem, czy z parkowaniem. Dla porównania, miesięczne koszty mieszkańca, który codziennie dojeżdża samochodem (około 10 km w jedną stronę) i który musi dodatkowo płacić za parking, wynoszą jakieś 470 zł – w skali roku to około 5 700 zł. Natomiast mieszkańca, który korzysta z autobusu na tej samej trasie i który ma bilet miesięczny wynoszą blisko 130 zł, a rocznie około 1 500 zł (są to szacunkowe koszty, przy założeniu średniej ceny paliwa, która obowiązywała w ostatnim tygodniu sierpnia – 5,74 zł/l, średniego spalania samochodu na benzynie 7 l/100 km, stawek za parking w strefie „niebieskiej” i biletu miesięcznego sieciowego imiennego). Jazda autobusem dla osoby dorosłej jest więc zdecydowanie tańsza niż tankowanie i utrzymanie samochodu. Natomiast dzieci i młodzież szkolna w Rzeszowie jeżdżą komunikacją miejską bezpłatnie.

Przesiadając się do komunikacji zbiorowej, możemy szybciej, wygodniej i oszczędniej dotrzeć do celu oraz przede wszystkim zadbać o większy komfort życia w naszym mieście. Dlatego apelujemy: przesiądźmy się do autobusu. Więcej pasażerów w komunikacji publicznej to mniej samochodów na ulicach i sprawniejszy przejazd przez miasto dla każdego.
Rzeszowski tabor autobusowy, sukcesywnie modernizowany, liczy 225 pojazdów. 34 z nich to autobusy przegubowe, które mogą na swój pokład zabrać nawet do 140 pasażerów.
Dla kogo buspasy?
W Rzeszowie od lat funkcjonują buspasy. Jednak niestety bardzo często korzystają z nich samochody, które nie mają do tego uprawnień. Pamiętajmy – każde auto na buspasie to spowolniony autobus, więcej korków i wydłużony czas podróży dla wszystkich.
– Z naszych najnowszych pomiarów wynika, że blisko 90 proc. kierowców korzysta z buspasów bez uprawnień, utrudniając przejazd autobusom, które mogłyby przewozić setki pasażerów i realnie odciążać ulice – mówi Łukasz Dziągwa, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
Dlatego zachęcamy, aby przesiąść się do autobusu, chociaż na próbę. A jeśli potrzebujemy przejecha travis scott air jordan 1 retro low og black olive release date fall 2024ć samochodem, warto zwrócić uwagę, kiedy możemy korzystać z buspasa. Przypominamy, że buspasem w wyznaczonych godzinach można podróżować w przypadku, kiedy oprócz kierowcy w pojeździe jadą jeszcze przynajmniej dwie osoby.
