REKLAMA

Super Nowości - Wolne Media! Wiadomości z całego Podkarpacia. Rzeszów, Przemyśl, Krosno, Tarnobrzeg, Mielec, Stalowa Wola, Nisko, Dębica, Jarosław, Sanok, Bieszczady.

czw. 21 listopada 2024

Rzeszowskie Punkty Obsługi Mieszkańców nagrodzone

Fot. arch. Urzędu Miasta Rzeszowa

Dobre praktyki, innowacyjne rozwiązania i nowatorskie projekty uhonorowano podczas konkursu Sekrety Zarządzania – Dobre Praktyki Organizacji i Zarządzania w Administracji Samorządowej. Urząd Miasta Rzeszowa znalazł się wśród 4 laureatów. Kapituła wyróżniła go za organizację Punktów Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych.

Funkcjonują one w Rzeszowie od 2011 roku. Pierwszy punkt został wtedy otwarty w Centrum Kulturalno-Handlowym Millenium Hall. Kolejne powstały w Galerii Handlowej Nowy Świat – w 2012 r. W Centrum Handlowym Plaza Rzeszów – 2014 r. Galerii Rzeszów – 2015 r. Są one czynne od poniedziałku do soboty w godz. 10-18.

To nowoczesna i pionierska w skali kraju forma obsługi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów dzieli się doświadczeniami w tym zakresie z innymi miastami, które wdrażają „rzeszowski model” kontaktu z klientem.

– Od wielu lat przyjeżdżają do nas przedstawiciele innych miast i korzystają z naszych doświadczeń. W nasze ślady poszły już m.in.: Mielec, Olsztyn, Bydgoszcz, Toruń, Kraków, Wrocław czy Gdynia – informuje Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta Rzeszowa.

Rzeszowska Karta Mieszkańca i nie tylko

W Punktach Obsługi Mieszkańców można załatwić w jednym miejscu wiele urzędowych spraw. Jakich? M.in.: wydanie lub wymianę dowodu osobistego, zameldowanie i wymeldowanie na pobyt stały lub czasowy, nadanie/zastrzeżenie numeru PESEL, rejestrację pojazdu, zgłoszenie sprzedaży pojazdu, wydanie prawa jazdy, pomoc przy założeniu wirtualnej Rzeszowskiej Karty Mieszkańca lub uzyskanie jej wersji plastikowej, złożenie deklaracji dotyczącej gospodarowania odpadami komunalnymi. W POM-ach można także złożyć pismo adresowane do każdego wydziału Urzędu Miasta.

Jakie korzyści płyną dla mieszkańców?

To przede wszystkim wydłużenie godzin pracy urzędu zlokalizowanego w galeriach handlowych. Zwiększenie dostępności do usług publicznych także dla osób z niepełnosprawnościami (dogodna lokalizacja, dostęp do wind). To również dostęp do miejsc postojowych, jakimi dysponują galerie handlowe.

Od kwietnia br. w POM-ach uruchomiono rezerwacje wizyty, która umożliwia załatwienie swojej sprawy w konkretnym dniu i godzinie, bez oczekiwania w kolejce za pośrednictwem strony rezerwacje.erzeszow.pl z możliwością powiadomienie SMS-em o zbliżającym się momencie obsługi. Natomiast dla klientów przychodzących „z marszu” istnieje możliwość pobrania biletu z biletomatu i sprawdzenia stanu kolejki nie tylko na ekranie monitora znajdującego się w punkcie, ale także na stronie rezerwacji wizyty.

Wyróżnienie za Punkty Obsługi Mieszkańców w imieniu Prezydenta Miasta Rzeszowa odebrali: Marcin Stopa, Sekretarz Miasta Rzeszowa oraz Bożena Kuźniar. Konkurs odbył się podczas VIII Krajowego Kongresu Sekretarzy organizowanego przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego. Nagrody rozdano na sesji plenarnej w Warszawie 25 września.

Udostępnij

FacebookTwitter

Super Nowości - Wolne Media!

Popularny dziennik w regionie. Znajdziesz tu najciekawsze, zawsze aktualne informacje z województwa podkarpackiego.

Reklama

@2024 – supernowosci24.pl Oficyna Wydawnicza „Press Media” ul. Wojska Polskiego 3 39-300 Mielec Super Nowości Wszelkie prawa zastrzeżone. All Rights Reserved. Polityka prywatności Regulamin