Od 11 marca w Rzeszowie będzie można składać wnioski o dotację na usuwanie azbestu. Nabór zakończy się 25 marca br.
Dofinansowaniem objęte są koszty związane z demontażem wyrobów zawierających azbest, przygotowaniem transportu, transportem oraz unieszkodliwieniem odpadów ze składowiska.
Dotacja wynosi: 100 procent poniesionych wydatków na demontaż, załadunek, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest, lecz nie więcej niż 800 zł brutto za tonę lub 100 procent poniesionych wydatków na załadunek, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest (składowanych na posesji), lecz nie więcej niż 400 zł brutto za 1 tonę.
Dofinansowanie może być udzielone: osobom fizycznym, wspólnotom mieszkaniowym, osobom prawnym, przedsiębiorcom, a także jednostkom sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi. Termin jego wykorzystania upływa przed 31 grudnia tego roku.
Gdzie i jak złożyć wniosek?
Formularz wniosku o dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest jest dostępny w Wydziale Klimatu i Środowiska oraz w punktach informacyjnych Urzędu Miasta Rzeszowa.
Wnioski można składać w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 7, pokój nr 4 w poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach od 7.30 do 15.30, w środy w godz. od 7.30 do 17. Wszelkie informacje związane z naborem można uzyskać pod nr. tel. 17 875 41 83 oraz 17 875 41 86.
W ub. roku dzięki dotacjom udało się zutylizować w Rzeszowie ponad 111 ton, dwa lata temu – ponad 92 tony, a trzy lata temu – ponad 158 ton. Zainteresowanie tą formą pomocy w ciągu ostatnich trzech lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Średnio w tym okresie składano po ok. 60 wniosków rocznie. W Rzeszowie mieszkańcy składają po 60 wniosków rocznie.