Budowa Wisłokostrady w Rzeszowie jest już coraz bliżej finalizacji. Tak przynajmniej twierdzą firmy, które realizują ważną dla miasta inwestycję. Obecnie trwa układanie pierwszych warstw nawierzchni na nowym Moście Załęskim, natomiast na moście na Młynówce trwają prace wykończeniowe. Ale to nie wszystko…
WEEKENDOWY PRZEGLĄD TYGODNIA to cykl, w którym prezentujemy najciekawsze i najchętniej czytane artykuły, jakie w ostatnich dniach ukazały się na supernowosci24.pl. Zapraszamy do lektury!
Finalizowane roboty na mostach, to nie jedyny wskaźnik, że budowa Wisłokostrady postępuje zgodnie z planem. Na lewej jezdni odcinka tej nowo powstającej drogi wykonano już asfaltową podbudowę od skrzyżowania z ul. Lwowską do mostu na Młynówce oraz na odcinku od placu targowego w kierunku budowanej estakady nad torami kolejowymi. To oznacza, że wkrótce kierowcy będą mogli skorzystać z tej nowej trasy i poprawi ona w sposób znaczący komunikację w Rzeszowie.
Jakie korzyści będą z Wisłokostrady?
Po pierwsze, poprawi się płynność ruchu i nowa trasa odciąży już istniejące drogi, skróci się czas podróży i zmniejszy natężenie ruchu w centrum miasta. Zwiększy się bezpieczeństwo, bo Wisłokostrada zostanie wyposażona w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, co przyczyni się do zmniejszenia liczby wypadków. Poprawi się jakość powietrza, dzięki zmniejszeniu zatorów i ograniczeniu emisji spalin z samochodów, jakość powietrza w mieście ulegnie poprawie. Ponadto ta nowa infrastruktura drogowa przyczyni się do rozwoju gospodarczego miasta i ułatwiony zostanie transport towarów i usług.
Wisłokostrada ma połączyć aleję Rejtana z ulicą Generała Maczka. Po oddaniu do użytku tej trasy poprawi się komunikacja w Rzeszowie, a najbardziej w kierunku południowym. Koszt budowy tej drogi to blisko 170 mln zł i trasa ma być gotowa na wiosnę 2026 roku. Inwestycję realizuje konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty.
Powstają dwa mosty, estakada i obustronne chodniki
Budowa Wisłokostrady obejmuje różne elementy infrastruktury. Wykonywane są drogi o łącznej długości 2040 m, w tym budowana jest druga jezdnia od al. Rejtana do targowiska o długości ok. 500 m, powstają dwie jezdnie od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą o długości 909 m i rozbudowywana jest ul. Ciepłownicza i Maczka na długości 631 m. Ponadto budowane są obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3286 m, powstaje sześć zatok autobusowych, most na rzece Młynówka długi na 18,8 metrów oraz most na rzece Wisłok o długości 81 m. Budowana jest też dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków – Medyka, lewa jezdnia o długości 374 m, i jezdnia prawa długa na 271 m.