Pozycjonowanie strony internetowej, a przede wszystkim sklepu internetowego to długotrwały proces mający na celu zwiększenie pozycji słów kluczowych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Może to poprawić widoczność domeny i zwiększyć ruch organiczny. Proces pozycjonowania stał się niezwykle ważny w ostatnich latach, a sklepy z branży e-commerce robią wiele, aby to właśnie ich strona znajdowała się jak najwyżej w wyszukiwarkach.
Jak wygląda pozycjonowanie strony sklepu internetowego?
Pozycjonowanie serwisu opiera się na działaniach mających na celu zwiększenie widoczności serwisu w wyszukiwarkach. Dzięki temu internauci mogą znaleźć witrynę za pośrednictwem Google i skorzystać z oferty, na przykład kupując dany produkt. Mówiąc najprościej, pozycjonowanie strony internetowej polega na dostosowaniu jej do wytycznych i algorytmów wyszukiwarek, które tworzą rankingi stron. Taki proces nazywa się SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) i dosłownie oznacza optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek.
Strategia ta może zostać wdrożona samodzielnie przez właściciela sklepu internetowego lub przy pomocy wykwalifikowanego specjalisty, jakim jest agencja. Pozycjonowanie sklepu internetowego może pójść w parze z wdrożeniem działań UX. Taka strategia, nazywana SXO, jest bardzo skuteczna w e-commerce. Całość opiera się również na dostosowaniu funkcjonalności serwisu do intencji społeczności. Takie podejście może znacznie zwiększyć współczynnik konwersji, a także zbudować silne relacje z klientami.
Pozycjonowanie stron internetowych w e-commerce
SEO w sklepach internetowych to duża szansa na pozyskanie klientów poprzez wyszukiwarkę. Pozycjonowanie w tej branży daje wgląd we frazy, które są obecnie popularne i bezpośrednio związane ze sprzedawanymi przez markę produktami. Zarówno SEO, jak i SXO są odpowiednimi strategiami marketingu internetowego, szczególnie jeśli posiada się własny sklep w internecie i chce się skutecznie zwiększyć jego widoczność oraz konwersję. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się zlecić outsourcing pozycjonowania sklepów.
Kluczowe jest zbudowanie spersonalizowanej strategii pozycjonowania sklepu. Po drugie, SEO w branży e-commerce może być skuteczne, a zwiększona widoczność może wpłynąć na ilość generowanego ruchu. Dla sklepu internetowego szczególnie ważnym aspektem pozycjonowania e-commerce jest dobór odpowiednich słów kluczowych, które niejako odpowiadają za widoczność w wyszukiwarce Google. Frazy powinny być podobne do tych, które najczęściej wpisują użytkownicy i charakteryzują się intencją zakupu. To pozwoli zamienić wyświetlenia sklepu w wynikach wyszukiwania na ruch na stronie, który następnie przekłada się na lepszą sprzedaż.