Choć Rzeszów jest jednym z mniejszych polskich miast wojewódzkich, to lokalny rynek pracy ma wiele do zaoferowania. Dotyczy to szczególnie osób, które lubią pracę z ludźmi – czeka na nie wiele ofert pracy na stanowiskach wymagających komunikatywności. Oto propozycje zawodów, w których odnajdzie się każdy, kto lubi pracę z ludźmi!
Blaski i cienie pracy z ludźmi – co warto wiedzieć?
Praca w zawodach wymagających ciągłego kontaktu z ludźmi może stać się niesamowitą przygodą, ale nie wolno zapominać o jej wadach. Niestety nie zawsze jest kolorowo, a największą zmorą są problemy z trudnymi klientami. Ich wymagania często są nierealne, a do tego trzeba ich profesjonalnie obsłużyć, nawet jeśli zachowują się w nieodpowiedni sposób. W zawodach opierających się na kontakcie z ludźmi niezbędna jest cierpliwość, empatia oraz zdolność do zrozumienia drugiej osoby. Jeśli nie masz tych cech, to czas spędzony w pracy szybko zamieni się w koszmar.
Jakie zawody są idealne dla osób, które lubią pracę z ludźmi?
Komunikatywność, znajomość języków obcych, cierpliwość oraz uprzejmość – to najważniejsze cechy, które przydają się podczas pracy z ludźmi. Jeśli ten opis pasuje do Ciebie, to koniecznie rozważ podjęcie pracy w jednym z poniższych zawodów!
Przedstawiciel handlowy
Przedstawiciel handlowy zajmuje się sprzedażą produktów, a jego najważniejszym zadaniem jest dotarcie z ofertą do nowych klientów. To najskuteczniejszy sposób na zwiększenie wolumenu sprzedaży, a więc dalszy rozwój firmy. Obecnie w Rzeszowie jest aktywnych wiele ogłoszeń dla przedstawicieli handlowych z różnych branż: https://www.gowork.pl/praca/przedstawiciel-handlowy;st/rzeszow;l.
Zarobki w tym zawodzie zależą od skuteczności. Przedstawiciel handlowy zazwyczaj dostaje niewielką podstawę (często w wysokości ustawowej płacy minimalnej), a resztę wypłaty stanowią prowizje, premia za realizację planu sprzedażowego oraz inne bonusy. Aby odnieść sukces w tym zawodzie, niezbędna jest komunikatywność, umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów z nowo poznanymi osobami oraz doskonała znajomość technik sprzedażowych. Tych ostatnich da się łatwo nauczyć, ale trzeba też wiedzieć i czuć, jak je skutecznie stosować!
Sprzedawca
Praca jako sprzedawca w sklepie na pierwszy rzut oka nie należy do najatrakcyjniejszych, ale tak naprawdę może to być satysfakcjonujący pomysł na karierę zawodową. Nie wszystkie aktywne oferty pracy w Rzeszowie dotyczą pracowników dyskontów oraz dużych hipermarketów: https://www.gowork.pl/praca/sprzedawca;st/rzeszow;l. Pracodawcy potrzebują również sprzedawców do małych sklepów branżowych, w których niezbędna jest doskonała znajomość asortymentu.
Sprzedawcy rzadko kiedy otrzymują prowizje za sprzedaż. Jeśli już jest podobna premia, to zazwyczaj jest to mały procent z utargu sklepu. Wynagrodzenia w zawodzie nie są wysokie, choć dobry sprzedawca w Rzeszowie zarobi ok. 4000-4500 zł netto. W tym zawodzie najważniejszy jest uśmiech, profesjonalizm oraz cierpliwość, która przydaje się podczas obsługi tzw. trudnych klientów.
Specjalista ds. obsługi klienta
Wszystkie duże i średnie firmy, a także sklepy internetowe potrzebują pracowników zajmujących się obsługą klienta. Zakres obowiązków na tym stanowisku jest szeroki i zależy od wymagań poszczególnych pracodawców. Większość rzeszowskich pracodawców oczekuje znajomości co najmniej jednego języka obcego oraz umiejętności pracy przy popularnych programach biurowych (Word, Excel), choć zdarzają się też wyjątki: https://www.gowork.pl/praca/obsluga-klienta;st/rzeszow;l.
Praca jako specjalista ds. obsługi klienta z reguły polega na odbieraniu połączeń telefonicznych, odpisywaniu na e-maile, wystawianiu dokumentów (np. faktur za sprzedaż, odpowiedzi na reklamacje) oraz prowadzeniu korespondencji. Zarobki są niezłe – doświadczony specjalista ds. obsługi klienta może liczyć na od 4500 do nawet 6000 zł miesięcznie. Początkujący pracownicy zarabiają co prawda mniej, ale jeśli wywiązują się z obowiązków, to mogą liczyć na szybki awans oraz wzrost wynagrodzenia.