Wbito pierwszą łopatę pod budowę trzeciego mostu na Sanie. Nowa droga prowadzić będzie od Brandwicy przez Jastkowice do Stalowej Woli. Przeprawa przez dwie rzeki San i Bukową będzie miała długość blisko 1800 m.
O moście mówi się, że będzie nową, nowoczesną bramą do Stalowej Woli.
– Ten most powstanie, bo wcześniej powstał inny, symboliczny most współpracy i porozumienia, most wiary w to, że Polska lokalna może się pięknie zmieniać – podkreślił Lucjusz Nadbereżny Prezydent Miasta Stalowej Woli.
Most na Sanie o strategicznym znaczeniu
Wartość inwestycji to ponad 377,5 mln zł. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg opiewa na ponad 302,3 mln zł.
– Ten most ma strategiczne znaczenie z punktu widzenia komunikacji całego regionu. Będzie on łączył Stalową Wolę z drogą ekspresową S74, czyli z nową trasą szybkiego ruchu, która połączy Stalową Wolę i nasz region z Polską centralną, będzie bezpośrednim połączeniem z węzłem na drodze wojewódzkiej. I to jest ta kwestia fundamentalna i zasadnicza. Natomiast funkcja druga tego mostu to komunikacja codzienna dla tych, którzy docierają każdego dnia do Stalowej Woli z gminy Pysznica, Radomyśl nad Sanem, Zaklików, pracując w Stalowej Woli, dowożąc dzieci do Stalowej Woli i to oczywiście w godzinach porannych, a później po południu wracając do swoich rodzin, do swoich miejsc zamieszkania – mówił poseł, wiceminister Rafał Weber.
Nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 855 będzie miał długość ok 4,65 km. Trasa zlokalizowana jest na terenie gmin: Stalowa Wola, Pysznica i Radomyśl nad Sanem w miejscowościach: Stalowa Wola, Brandwica i Rzeczyca Długa.
– Ten most wpisuje się w tutejszy krajobraz Podkarpacia, zarówno ten turystyczny, jak i gospodarczy. Ma charakter innowacyjny, chcemy żeby te innowacje były obecne w każdym obszarze – powiedział marszałek Władysław Ortyl.
Nowy most będzie miał 1760 metrów
– Początek nowego odcinka zlokalizowano na projektowanym rondzie w ciągu DW nr 855. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie oraz na wiaduktach W1 i W2 zlokalizowanych nad istniejącymi drogami publicznymi do miejsca skrzyżowania z istniejącymi wałami przeciwpowodziowymi. Następnie powstanie most o całkowitej długości ok. 1760 m przekraczający rzeki San i Bukowa oraz teren międzywala tych rzek. Dalej droga poprowadzi w nasypie oraz na wiadukcie W3 zlokalizowanym nad projektowaną dodatkową jezdnią i nasypie drogowym. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej zostanie powiązany z DK nr 77 za pomocą istniejącego wlotu ronda zlokalizowanego w ciągu drogi krajowej – informuje Urząd Miasta Stalowej Woli.
Dostęp do nieruchomości przyległych do projektowanego pasa drogowego zaprojektowano poprzez zjazdy i dodatkowe jezdnie. W ramach inwestycji przewiduje się przebudowę istniejącej infrastruktury.
W ramach inwestycji zostanie też wybudowane:
- oświetlenie uliczne na całej długości projektowanego odcinka,
- chodniki i ciągi pieszo-rowerowe,
- przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt,
- płotki herpetologiczni dla płazów
- oraz przebudowa wału przeciwpowodziowego.