Na trasie kolejowej z Lublina do Przeworska zapewnione zostały sprawne i bezpieczne podróże. To efekt inwestycji, jak i bieżących zadań. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły realizację prac za blisko 15 mln zł, obejmujące naprawę toru i obiektów inżynieryjnych między Rudnikiem a Nową Sarzyną oraz remont peronu na przystanku Nowa Sarzyna Kolonia.
Finansowanie tych inwestycji jest ze środków własnych spółki PKP PLK. Na podkarpackim odcinku Rudnik – Nowa Sarzyna, na linii nr 68 Lublin – Przeworsk, dzięki wykonanej naprawie możliwy jest już ruch pociągów z rozkładową prędkością 100 km/h. Wcześniej były ograniczenia na jednym z torów do 80 km/h, na długości blisko 5 km.
Z końcem sierpnia zakończony został remont. Prace poprawiły stan techniczny toru i obiektów inżynieryjnych. Zwiększyła się także przepustowość trasy i bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Dla bezpieczeństwa i komfortu podróżnych polepszono również nawierzchnię peronu pierwszego oraz dojścia na przystanku Nowa Sarzyna Kolonia. Jeszcze w tym roku planowana jest poprawa także stanu peronu nr 2.
Standard podróżowania ma być wyższy
– Konsekwentnie realizujemy zadania na trasie nr 68 Lublin – Przeworsk, by zadbać o dobry standard podróżowania, m.in. z Podkarpacia na Lubelszczyznę – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. – W ostatnich latach przeznaczyliśmy 55 mln zł ze środków własnych i budżetowych na podkarpacki odcinek trasy Lublin – Przeworsk.
Modernizacja linii na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów sprawiła, że kolej jest bardziej dostępna, a pasażerowie korzystają z krótszych podróży. Przedsięwzięcia zrealizowano za ponad 450 mln zł z unijnego Projektu Operacyjnego Polska Wschodnia.