– Warto jak najszybciej uaktualnić liczbę osób zamieszkałych w gospodarstwie domowym – apeluje burmistrz Sanoka Tomasz Matuszewski. Prowadzone przez straż miejską w Sanoku kontrole pokazują, że nie wszyscy mieszkańcy właściwie deklarują opłaty za wywóz odpadów.
Strażnicy miejscy prowadzą weryfikację liczby osób zamieszkałych w każdym lokalu w budynkach wielomieszkaniowych, porównując dane uzyskane w trakcie kontroli z danymi zawartymi w deklaracji złożonej przez zarządcę budynku. W przypadku różnicy pomiędzy danymi zawartymi w deklaracji, a danymi uzyskanymi w trakcie czynności kontrolnych zarządca budynku wielomieszkaniowego otrzymuje powiadomienie o powstałych różnicach i zobowiązanie do niezwłocznego ich wyjaśnienia.
PRZECZYTAJ TEŻ: Gminy planują podwyżki cen za wodę i ścieki
Kontrole są jednym z działań związanych z uszczelnieniem sytemu gospodarowania odpadami komunalnymi w mieście, gdyż z przeprowadzonych już kontroli w zabudowie wielomieszkaniowej tylko na terenie dzielnicy „Błonie” wynika, że zaniżana jest przez właścicieli lokali mieszkalnych ilość osób rzeczywiście zamieszkujących.
– Za nieuczciwych mieszkańców, rzeczywiście zamieszkałych w Sanoku, a nie wykazanych w deklaracji, ponosimy wszyscy koszty w postaci wyższej stawki – mówi burmistrz Tomasz Matuszewski.