Nowa droga łącząca ulice Warszawską z ul. Krakowską będzie miała 6,5 km długości. To będzie domknięcie układu drogowego na północy Rzeszowa.
– To będzie ważne połączenie drogowe – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. – Po pierwsze, dzięki niemu lepiej skomunikowana zostanie strefa przemysłowa Dworzysko. Po drugie, będzie służyć mieszkańcom jako trzeci element trasy, która świetnie skomunikuje północ naszego miasta. Ustaliliśmy już z panem marszałkiem Podkarpacia treść porozumienia i niedługo zostanie ono podpisane. Kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie przygotowania dokumentów przybliżających nas do realizacji tak potężnego przedsięwzięcia drogowego.
Łącznik domknie północną trasę Rzeszowa
Trasa północna Rzeszowa docelowo będzie składać się z trzech odcinków. Dwa z nich są gotowe. Pierwszy połączył ul. Rzecha z ul. Lubelską. Jego częścią jest most im. Tadeusza Mazowieckiego.
CZYTAJ TEŻ: Z Warszawskiej na Krakowską. W Rzeszowie powstanie łącznik za 300 milionów
Drugi odcinek to oddana w 2019 r. droga wybudowana pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską. Każda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni, a także chodniki i ścieżki rowerowe.
Tak samo będzie wyglądał ostatni odcinek, czyli połączenie ulic Warszawskiej z Krakowską (długość 6,5 km). Początkowym elementem drogi będzie wiadukt nad ulicą Warszawską oraz torami kolejowymi. Dalej trasa zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i następnie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ulicy Krakowskiej.
W projekt zaangażowały się władze Podkarpacia
Przyszłe połączenie drogowe częściowo będzie przebiegać poza granicami Rzeszowa. Dlatego też w jego realizację angażują się władze miasta i województwa podkarpackiego.
Podczas wtorkowej sesji Rady Miasta Rzeszowa, radni zgodzili się na zawarcie porozumienia z władzami województwa. Dokument będzie podpisany w najbliższym czasie. Na mocy tego porozumienia miasto Rzeszowa przygotuje program funkcjonalno-użytkowy, czyli szczegółowe założenia przyszłej inwestycji.
PRZECZYTAJ TEŻ: Rondo, wiadukt i podziemne przejścia. Skrzyżowanie obok rzeszowskiej zapory ma mieć trzy poziomy
Dokument zostanie sfinansowany z pieniędzy miasta i województwa. Wkrótce ogłoszony zostanie przetarg na wybór firmy, która zajmie się tym zadaniem. Ma być gotowy w ciągu 8 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. Program funkcjonalno-użytkowy będzie podstawą do dalszych prac, czyli opracowania dokumentacji i budowy samej drogi.