Wzrósł koszt budowy drogi, która połączy ul. Warszawską z Krakowską w Rzeszowie. Wcześniej inwestycję wyceniano na 296 mln zł, teraz to już 357 mln zł. W związku z tym trzeba poszukać dodatkowych środków na realizację tego łącznika.
Za kilka tygodni władze miasta podpiszą porozumienie w sprawie współfinansowania programu funkcjonalno-użytkowego dotyczącego tego inwestycyjnego zadania.
Udział miasta w budowie połączenia ulicy Krakowskiej z ul. Warszawską w Rzeszowie ma wynieść 306 mln zł, a województwa podkarpackiego – 51 mln zł. Ratusz chce na inwestycję pozyskać środki zewnętrzne. Już dwa lata temu miejski samorząd zgłosił się o dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy, jednak okazało się, że negocjacje rządu i Komisji Europejskiej nie udały się i póki co tych pieniędzy na to ważne zadanie nie ma.
Rzeszów stara się o pieniądze
W ub. roku władze Rzeszowa starały się o 350 mln zł z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Chodziło o nabór dotyczący rozwoju stref ekonomicznych. Jednak Rzeszów nie uzyskał z tego źródła dofinansowania, ale prezydent nadal ma nadzieję, ze będzie kolejny nabór i uda się pozyskać pieniądze.
– Wspólnie w władzami Rzeszowa będziemy prowadzić budowę drogi, wraz z wiaduktem, która połączy ulicę Warszawską z ulicą Krakowską – mówi Piotr Pilch, wicemarszałek województwa podkarpackiego.
Prezydent zwrócił się do urzędu marszałkowskiego o wspólne finansowanie opracowania wstępnej dokumentacji. Wstępny koszt wynieść ma 2,5 mln zł, a udział województwa to 350 tys. zł.
PRZECZYTAJ TEŻ: Rondo, wiadukt i podziemne przejścia. Skrzyżowanie obok zapory ma mieć trzy poziomy
Obecnie ustalane są szczegóły porozumienia między urzędem marszałkowskim a władzami miasta i ma być ogłoszony przetarg na program funkcjonalno-użytkowy. Opracowanie dokumentu powinno potrwać 9 miesięcy. Później zostanie ogłoszony kolejny przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi.
Od ronda Kuronia do ulicy Warszawskiej
Odcinek nowej drogi łączącej ul. Warszawską z Krakowską byłby kontynuacją powstałego ostatnio ciągu ulic – od ronda Kuronia na osiedlu Załęże i dalej przez ulicę Rzecha z mostem Mazowieckiego do ul. Lubelskiej przez ul. Krogulskiego do ul. Warszawskiej. W planie jest budowa 6-kilometrowego połączenia, do tego m.in. budowa wiaduktu nad linią kolejową biegnącą wzdłuż ul. Warszawskiej.
Roboty prowadzone byłyby na terenie dwóch gmin: Głogów Młp. i Świlcza. Ta droga skierowana byłaby przez rejon strefy ekonomicznej na Dworzysku i połączyłaby się z ul. Krakowską obok granicy z gminą Świlcza.