Ofiarą internetowego oszusta padł tym razem 76-letni mieszkaniec gminy Jarosław. Mężczyzna zamówił dwie tony ekogroszku, zapłacił za niego ponad 3 tysiące złotych, na towar się jednak nie doczekał.
Oszukany mężczyzna w czwartek zgłosił się na komendę policji w Jarosławiu. Zeznał, że w jednym z internetowych sklepów kupił węgiel typu ekogroszek.
Oferta była atrakcyjna, za dwie tony zapłacił nieco ponad 3 tysiące złotych. Pieniądze przelał na wskazane konto. Dzień później sprzedawca wysłał mu mailem wiadomość, że zamówiony przez niego towar właśnie się skończył. Obiecał przy tym, że w ciągu kilku dni zwróci wpłacone pieniądze na konto 76-latka.
Na tym kontakt z oszustem się urwał. Pieniądze nie wpłynęły do dzisiaj.
– Zachowajmy dużą ostrożność przy korzystaniu z tego rodzaju ofert oraz stosujmy zasadę ograniczonego zaufania – apelują policjanci. Sprawdzajmy wiarygodność sprzedawcy, sprawdzajmy opinie na jego temat. Uważajmy na tzw. „super okazje” i „promocje”, które mogą się okazać kolejnym chwytem oszustów. Pamiętajmy, że zapłatę za towar możemy dokonać również bezpośrednio podczas jego odbioru, szczególnie jeśli dokonujemy zakupu na wysoką kwotę.