
Dla wielu podróżnych numeracja miejsc w pociągu nadal pozostaje zagadką. Kupuj best nike running shoesąc bilet przez internet lub w kasie, pasażer otrzymuje Tommy Hilfiger Hoodie met geborduurd muntlogo in ivoor informację o konkretnym wagonie i miejscu, jednak odnalezienie wskazanej miejscówki często bywa problematyczne. Dzięki znajomości kilku zasad, które obowiązują w składach PKP, można jednak łatwo ustalić, czy dane miejsce znajduje się przy oknie, drzwiach czy przejściu.
Największe trudności pojawiają się w wagonach bezprzedziałowych, gdzie liczba miejsc i ich układ mogą wprowadzać zamieszanie. W wagonach drugiej klasy, gdzie obowiązuje tzw. układ autobusowy, numeracja miejsc pozwala łatwo zidentyfikować ich rozmieszczenie. Jak to działa? Miejsca z końcówkami numerów 1, 2, 5 i 6 znajdują się przy oknach, natomiast fotele oznaczone cyframi 3, 4, 7 i 8 – przy przejściach.
W przypadku wagonów pierwszej klasy sprawa wygląda nieco inaczej. Tutaj siedzenia ułożone są w rzędach z trzema fotelami – dwoma po jednej stronie przejścia i jednym po jego przeciwnej stronie. Co istotne, w tych wagonach w ogóle nie występują miejsca kończące się cyfrą 7 ani 8 – tłumaczy Onet.
W przypadku wagonów przedziałowych numeracja miejsc również jest logicznie zorganizowana. Każdy przedział przyporządkowany jest do innej dziesiątki. Przykładowo, miejsca o numerach 21-26 mieszczą się w drugim przedziale wagonu. Równocześnie pojedyncze cyfry określają rozmieszczenie w samym przedziale: siedzenia z numerami 1 i 2 znajdują się przy drzwiach, 3 i 4 w środku, natomiast miejsca 5 i 6 zlokalizowane są przy oknie.
Nowoczesne pociągi elektryczne wprowadzają pewną standaryzację w zakresie numeracji wagonów. Najczęściej wagony oznaczone liczbami 1 i 2 są przeznaczone dla pasażerów pierwszej klasy. Tymczasem wagony od 4 do 8 stanowią drugą klasę. Wagon numer 3 to wagon restauracyjny, jednak układ ten może różnić się w starszych składach.
