O budowie nowego bezkolizyjnego połączenia rzeszowskiego śródmieścia z zachodnią częścią miasta mówi się od wielu lat. I nadal wywołuje ono skrajne opinie.
Obecnie mieszkańcy, aby ominąć tory kolejowe korzystają praktycznie tylko z dwóch bezkolizyjnych przejazdów. Pierwszy z nich to wiadukt śląski, a drugi to oddalony od śródmieścia przejazd pod torami w ciągu alei Batalionów Chłopskich. W związku ze zwiększeniem liczby pociągów w tym rejonie i sygnałami mieszkańców, władze miasta zleciły wykonanie specjalistyczne analizy, dotyczącej budowy tunelu pod torami i połączenia w ten sposób ulic Wyspiańskiego i Hoffmanowej.
Będzie dodatkowa analiza
W tej sprawie wypowiedział się Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
– W odpowiedzi na zgłaszane przez mieszkańców postulaty, wykonana zostanie dodatkowa, specjalistyczna analiza co do możliwości połączenia ulic Wyspiańskiego i Hoffmanowej tunelem po torami – poinformował włodarz miasta.
We wtorek, 27 lutego, na sesji Rady Miasta będzie rozpatrywany wniosek prezydenta Rzeszowa i dotyczy on zabezpieczenia w budżecie miasta pieniędzy na wykonanie szczegółowej analizy możliwości budowy przejazdu pod torami.
Część mieszkańców opowiada się za tunelem
Jeszcze w 2022 roku Urząd Miasta zlecił opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej budowy wiaduktu, który łączyłby te dwie ulice. Tego zadania podjęła się firma Mosty Katowice. Umowa z nią została podpisana w maju dwa lata temu. Stworzona przez projektantów koncepcja była konsultowana z mieszkańcami. Podczas spotkań ze strony części mieszkańców padały pytania o możliwość zastąpienia wiaduktu tunelem.
W odpowiedzi na te postulaty mieszkańców, prezydent Rzeszowa zdecydował, że sporządzona będzie specjalistyczna analiza dotycząca możliwości połączenia ul. Wyspiańskiego z ul. Hoffmanowej przejściem podziemnym pod torami.
Analizę wykona firma Mosty Katowice, z którą po decyzji Rady Miasta, zostanie podpisana stosowna umowa.