Dworzec w Mielcu popada w coraz większą ruinę. Widoczne jest to szczególnie teraz, kiedy zrewitalizowano linię kolejową nr 25. Pierwotnie mówiło się, że budynek, który przez dekady służył jako poczekalnia dla pasażerów kolei, będzie remontowany. Dziś okazuje się, że powstanie całkiem nowy dworzec. Co więcej, są deklaracje, że pierwsza łopata pod tę inwestycję ma zostać wbita już za rok.
Prawie dwa lata temu zakończyła się rewitalizacja linii nr 25 na odcinku Mielec – Dębica. Inwestycja kosztowała 323 mln zł. Dzięki temu przebudowano 32 kilometry torów i przystanki. W Mielcu powstały perony i przejście podziemne. Zmodernizowano także przejazdy przez tory w: Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.
PKP planuje inwestycję na dworcu w Mielcu
W listopadzie ub.r. zakończono rewitalizację odcinka od Mielca do Padwi Narodowej. Kosztowało to 106 mln zł. Wymieniono tory i rozjazdy oraz przebudowano 12 przejazdów. W efekcie dziś na linii kolejowej nr 25 pociągi osobowe mkną z prędkością 120 km/h, a towarowe – 80 km/h.
Tymczasem mielecki dworzec pozostaje nietknięty i sukcesywnie niszczeje. Jak długo? Krystyna Skowrońska, posłanka PO, ma w tej sprawie dobre wieści. W odpowiedzi Andrzeja Bittela, wiceministra infrastruktury, na jej interpelację czytamy, że:
„PKP jest aktualnie w trakcie prac przygotowawczych do realizacji planowanej inwestycji dworcowej w Mielcu. Został już opracowany wstępny zakres inwestycji. Ostateczny jej kształt zostanie określony na etapie przygotowania dokumentacji projektowej”.
Budowa dworca PKP ruszy na wiosnę?
– W trakcie prac przygotowawczych PKP określi wstępny czasowy harmonogram inwestycji. Zakłada on oddanie dworca do użytkowania w 2026 r. – dodał Bittel.
PRZECZYTAJ TEŻ: Mielec montuje panele fotowoltaiczne. Czy władzom odbije się to czkawką?
Fryderyk Kapinos, mielecki poseł PiS, zdradził, że przetarg na dokumentację projektową dworca kolejowego może zostać ogłoszony już w przyszłym miesiącu.
– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, symboliczna pierwsza łopata na budowie mieleckiego dworca PKP mogłaby zostać wbita wiosną 2024 r – ogłosił.
Pytany jak nowy dworzec ma wyglądać, odpowiedział, że będzie składał się z dwóch części. Jedna ma służyć pasażerom, druga będzie komercyjna.