- what to wear with the air jordan 1 mid se coconut milk particle grey – hamburger – ui
- ir jordan 4 military blue 202
Czy wiadukt, który ma przebiegać nad linią kolejową Rzeszów-Jasło, to najlepsze rozwiązanie dla problemów komunikacyjnych tej części miasta? Mieszkańcy osiedla Pułaskiego mają odrębne zdanie. Jak wyjść z obecnego impasu i co można zaproponować w zamian? Na te pytania postara się odpowiedzieć dziś na spotkaniu w Urban Lab profesor Maciej Piekarski, wykładowca Politechniki Rzeszowskiej.
Wiadukt, który ma połączyć ulice Wyspiańskiego z Hoffmanowej stanął „ością w gardle” rzeszowskim urzędnikom. Miasto proponuje, by nad torami kolejowymi wybudować estakadę, o łącznej długości ok. 1170 m – w tym wiadukt o długości ok. 256 m.
Nie chcą się na to zgodzić mieszkańcy osiedla, którzy boją się zwiększonego ruchu pod oknami, a co za tym idzie eskalacji spalin i hałasu. Zbulwersowani tą inwestycją wciąż szukają różnych form rozwiązania tego problemu. Jak mówią – najodpowiedniejszą propozycją dla ich osiedla może być budowa tunelu, dzięki któremu uda się też zachować zabytkowe SBD - nike blue air skylon 2 ebay auction site - White x nike blue huarache atomic pink foot locker shoes Low Brooklyn DX1419 - 300 Release Date , Off budynki stacji Staroniwa.
Mieszkańcy Pułaskiego szukają alternatywy
Mieszkańcy mają nadzieje, że dzisiejsze spotkanie pomoże wypracować alternatywę dla transportową dla tej części Rzeszowa.
– Może będzie początkiem zwrotu Rzeszowa w stronę miasta zrównoważonego – zastanawia się Bartłomiej Kwasek, mieszkaniec os. Pułaskiego, jeden z liderów protestu. – Mam taką nadzieję, bo energia, którą udało się mieszkańcom wygenerować przez ostatnie miesiące, krąży gdzieś w tym mieście i buzuje. W spotkaniu będzie uczestniczyć niemal cała ekipa, która na rożnych frontach i w różnych miejscach walczyła i nadal air jordan 11 cherry holiday 2022 walczy o lepsze miasto. Ale ta walka w Rzeszowie to krwawa partyzantka – podkreśla.
Tunel pod torami i ratunek dla Staroniwy
Podczas spotkania w Urban Lab ma zostać zaprezentowana autorską koncepcja opracowana przez dr hab. inż. Macieja Piekarskiego, profesora Politechniki Rzeszowskiej. Zakłada ona utworzenie multimodalnego węzła przesiadkowego w rejonie przystanku kolejowego Rzeszów-Staroniwa, którego zasadniczym elementem będzie tunel pieszo-rowerowy przeprowadzony pod terenem kolejowym.
- POLECAMY: Ile uwag wpłynęło w sprawie budowy wiaduktu? Miasto: ok. czterystu, mieszkańcy: ponad tysiąc!
Autor proponuje by w rejonie obu wejść do tunelu utworzyć przystanki, które będą obsługiwać linie autobusowe kursujące zgodnie z nowymi zasadami organizacji ruchu. To pierwsza tego typu innowacyjna koncepcja, która zostanie zaproponowana w Rzeszowie.
Zakłada ona możliwości sprawnego poruszania się po mieście w inny sposób niż indywidualny transport samochodowy. A co ważne – ochronę dziedzictwa stacji Staroniwa i jej otoczenia oraz utrzymanie dotychczasowego komfortu zamieszkiwania na pobliskim obszarze.
Spotkanie w Urban Lab odbędzie się w piątek 19 stycznia o godz. 17:00. Rejestracja: Zwrot w stronę miasta zrównoważonego – spotkanie.
Organizatorzy zaznaczają, że w momencie zgłoszenia się dużej liczby osób, spotkanie zostanie przeniesione do innej przestrzeni, tak aby zapewnić udział wszystkim zainteresowanym osobom.
_____
ZOBACZ TAKŻE: Mieszkańcy Pułaskiego: wiadukt to inwestycja pod BSH. Firma odpowiada na zarzuty